Samsung wil advertenties naar zijn Smart Hub brengen. Vorig jaar gebeurde dit al in de Verenigde Staten, in 2016 zal Samsung Europa ook al van zijn lijstje kunnen schrappen.
De smart-tv’s van Samsung zullen binnenkort misschien advertenties brengen via hun Smart hub. De fabrikant meldt dat er dit jaar een test zal komen in grote Europese landen. In Frankrijk, Duitsland, Spanje, en het Verenigd Koninkrijk zullen ze dan een klein reclameblokje ontvangen. Eerder testte het bedrijf deze manier van reclame al in de Verenigde Staten. Samsung meldt dat de advertenties in de gebruikersinterface van het platform zullen verschijnen. Tussen de verschillende apps en functies op de Smart Hub zal je dan reclame tegenkomen die je vooral niet zou moeten storen tijdens het gebruik van de tv.
Samsung zit al een tijdje met reclame op hun smart-tv’s te spelen, en bracht eerder al andere vormen van adverteren. Deze waren echter storend en kwamen inde vorm van een pop-up venster. Ze verschenen zelfs als je geen gebruikmaakte van de Smart Hub (toen nog de Tizen OS). Aangezien klanten het niet echt pikken om bij eigen content onderbroken te worden, is Samsung hiervan af gestapt. Nu meldt het bedrijf echt expliciet dat de kijkervaring niet verstoord zal worden. Wanneer de test precies zal gebeuren is nog niet bekend. Wanneer de advertenties overal live zullen gaan nog minder. Het zal waarschijnlijk nog wel een tijd duren voor Samsung de stap zal zetten.