Harman, sinds vorig jaar onderdeel van Samsung, heeft het Britse merk Arcam opgekocht. Deze nieuwe samenwerking zou “innovaties in een stroomversnelling brengen”.
Harman werd vorig jaar voor acht miljard dollar gekocht door Samsung. Harman heeft merken zoals JBL, Mark Levinson, AKG of Lexicon. Het nieuws over de verwerving van het merk werd bekend gemaakt via een email naar Arcam-klanten van Scott Campbell, een van de hoofdfiguren ten huize Arcam. In die mail was te lezen dat zij en Harman dezelfde filosofie delen, namelijk om geluid van topkwaliteit voor iedereen waar te maken.
Verder zou Harman de echte waarde en het potentieel van het merk herkennen. Dit zowel in hun medewerkers, technologieën en merken. Arcam hoopt dat de nieuwe samenwerking een grote hoop kansen om te groeien zal creëren waarvan de consument ook profiteert. Het merk ziet dit als een echte kans om nieuwe innovaties in de wereld te brengen.
Het oorspronkelijke managementteam in Cambridge zal blijven waar het is. Ook sales en verdelingscentra zullen in de VS blijven.