In het mooie Amsterdamse Amstel hotel werden we uitgenodigd door Bowers & Wilkins Benelux om te komen kijken naar de presentatie van de nieuwe 600-serie. Er werd een mooi programma voorgeschoteld voor de pers met als eerste een presentatie over de nieuwe serie (line up, technologie, prijssetting,…). Zo kregen we een goed idee van wat we konden verwachten. In twee verschillende ruimtes in het hotel stonden set-ups klaar. De eerste set-up was met de Bowers & Wilkins 683 in stereo, in de andere ruimte zagen we de B&W 684. Verder zagen we ook de set-ups in surround om meteen een representatief beeld te krijgen van wat straks de potentie moet worden van deze nieuwe 600-serie. Ik moet zeggen, dat was behoorlijk impressive. In de surrounddemo kon je meteen horen dat hier toch wel iets aan de gang is. Het surroundgeluid was zodanig afwijkend van de rest dat je echt hoorde dat er een akoestische ruimte geprojecteerd werd in het zaaltje waar we zaten. Dat op een instapprijs kunnen, is toch wel heel bijzonder. Dat liet me meteen mijn oren spitsen! Tijdens de demo in stereo van de 683 merkte je meteen het cleane geluid op en ook de enorme drive en het rijke volume dat de speaker aankan. Er werd met leuke, populaire tracks gedemonstreerd waarbij het er lekker luid aan toe ging. De speakers gaven ondanks het volume geen krimp. Ik keek er dus meteen naar uit om zelf met de Bowers & Wilkins 683 aan de slag te gaan in de Diamond Room en een standaard leefruimte.
Bowers & Wilkins 683 review : De luidsprekerfabrikant
De Britse luidsprekerfabrikant Bowers & Wilkins heeft doorheen de jaren zeker naam en faam opgebouwd. Dat vooral omdat het een van de weinige merken is die een wereldwijde distributie hebben. In feite is Bowers & Wilkins een instituut, het is geen shareholders company waarin de strategie van het bedrijf wordt bepaald door aandelen en aandeelhouders. Hier vind je nog mensen met een missie die vrij aan productontwikkeling kunnen doen. Het doel: De beste luidsprekers maken. We zijn nu natuurlijk blij, want Bowers & Wilkins heeft de laatste tijd veel energie gestoken in de ontwikkeling van de zogenaamde ‘new media’. Dat zijn een reeks oplossingen die het merk veel breder op de markt zetten. Denk aan streamingoplossingen, een aantal all weathermonitors buitenluidsprekers, custom install luidsprekers, inbouwluidsprekers,… Bowers & Wilkins wil in elk marktsegment de ideale oplossing bieden. Velen onder ons kennen Bowers & Wilkins als een referentie op het gebied van luidsprekerdesign. Nu komen we een beetje terug op de core business van Bowers & Wilkins, en dat is altijd prettig.