KEF. Wie kent ze nu niet? Het gerenommeerde audiomerk van Britse oorsprong dat al jaren aan de top van de markt staat. Niet alleen door hun innovatie maar ook door hun vooruitstrevende technologieën en know-how die wordt ingezet met het oog op de creatie van moderne luidsprekers. Deze ‘gevestigde waarde’ heeft uitstekend nieuws te melden want dit jaar vieren ze hun 60-jarig bestaan. Hoe ze dat ‘feestelijk inzetten’? Uiteraard met een gloednieuwe productlijn én een eigen stichting. Daarmee zetten ze hun missie alleen maar kracht bij: van muziekliefhebbers audio-experts maken door het aanbieden van een zuiver en natuurlijk geluid.
Al zes decennia langs is KEF pionier op vlak van hoogwaardige audioapparatuur en het creëren van speakers die overigens vaak heel wat prijzen in de wacht wisten te slepen. Door voortdurend te innoveren en te streven naar excellentie, heeft KEF gezorgd voor een hechte doelgroep van audioliefhebbers en artiesten.
Om dit jubileum feestelijk in te zetten, roept het gekende audiobedrijf de maand oktober uit tot ‘Internationale KEF-maand’. Hierin zullen onder andere zes afspeellijsten gelanceerd worden met iconische Britse nummers die elk decennium uit KEF’s geschiedenis representeren. Deze zijn te beluisteren op Spotify, Tidal én Apple Music.
Lees ook
Maar daar stopt het niet want daarnaast organiseren ze een actie waarbij drie muziekliefhebbers kans maken op een paar LS50 Wireless II speakers samen met een KC62 subwoofer, een paar van LS50 Wireless II speakers of de Mu3 Noise Cancelling True Wireless Earphones. Dat klinkt als muziek in onze oren en hopelijk ook in die van jullie.
Maar we horen het jullie al denken: hoe kan je nou deelnemen? Wel, heel simpel. Surf naar deze link, scroll helemaal naar onder, vul het formulier in en waag je kans. Wie weet mag jij je binnenkort wel bij één de gelukkige prijzen.
Nieuwsgierig naar het bijhorende filmpje dat KEF maakte naar aanleiding van deze ‘heugelijke gebeurtenis’?
“Wij willen ervoor zorgen dat de toekomst van hoge kwaliteit audio persoonlijk is, waardoor meer mensen toegang hebben tot een exceptionele luisterervaring.”
Aldus KEF. Om dit mogelijk te maken lanceert het merk dit jaar nieuwe innovaties die in de komende maanden aangekondigd zullen worden. Daarnaast start KEF een stichting om de talenten die achter de schermen werken in de audio-industrie (meestal anoniem), te helpen met subsidies en studiebeurzen. Hierdoor zullen er activaties en projecten gestart worden voor onder andere (audio) ingenieurs, geluidsmixers en producers van muziek, films en games.
Was jij minder bekend met het verhaal achter KEF en ben je na het lezen van dit nieuwsbericht erg nieuwsgierig geworden naar de ‘geschiedenis’? Je leest hier ‘The KEF Story’.